سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

۴ روش برای سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

سرخ کردن بادمجان روش‌های مختلفی دارد، ولی در اغلب موارد روغن زیادی جذب می‌کند. ما ایرانی ها با بادمجان غذاهای خوشمزه و متنوع درست می کنیم. در بسیاری از غذاها، ما بادمجان را باید سرخ کنیم. سرخ کردن بادمجان بطورعادی روغن زیاد می برد اما برای حفظ سلامتی خود و خانواده  باید به دنبال راهکارهای ساده  برای سرخ کردن بادمجان با کمترین میزان روغن باشیم. برای سرخ کردن بادمجان با کمترین میزان روغن، بهتر است روش‌های پیشنهادی ما را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید اجاق‌ گاز مناسب با آشپزخانه شما

روش اول؛ سرخ کردن بادمجان با سفیده تخم مرغ

  • بادمجان تازه تهیه کنید، همیشه بادمجان‌های تازه روغن کمتری مصرف می‌کنند، بادمجان‌ها را بشویید، پوست بکنید، برش بزنید و به مدت حداقل نیم ساعت داخل آب نمک فراوان قرار دهید. (توجه شود که هرچه بادمجان‌ها بیشتر در آب نمک بماند روغن کمتری جذب می‌کند.)
  • پس از نیم ساعت بادمجان‌ها را آبکش کنید تا شوری آنها گرفته شود.
  • یک عدد سفیده تخم مرغ را داخل یک کاسه بزنید تا از حالت غلیظ خارج شود.
  • کمی روغن درون تابه بریزید.
  • قبل از اینکه بادمجان را درون روغن و روی حرارت اجاق گاز بگذارید با یک قلمو یا با دست یک لایه‌ی بسیار نازک از سفیده تخم مرغ روی سطح آن بمالید. (نگران بوی بد تخم مرغ نباشید، چون در روغن سرخ می‌شود و هیچ بویی نمی‌گیرد.)
  • بادمجان های سرخ شده شما آماده مصرف برای هر نوع غذایی است.
 سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

روش دوم؛ سرخ کردن بادمجان با ماست

این روش مانند روش اول است با این تفاوت که قبل از سرخ کردن بادمجان بر روی اجاق گاز  به جای سفیده تخم مرغ روی بادمجان‌ها را ماست بمالید و سپس آنها را سرخ کنید. ولی طبق تجربه ثابت شده است که سفیده‌ی تخم مرغ انتخاب مناسب تری است.

سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

روش سوم؛ قرار دادن بادمجان در آب نمک در حال جوش

  • در این روش برای سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن، برای اینکه بادمجان‌ها روغن کمتری در حین سرخ شدن جذب کنند کافی است یک قابلمه را پر از آب کنیم و کمی نمک در آن بریزیم تا به جوش آید.
  • سپس بادمجان‌ها را پوست بکنید، برش دهید و به مدت ۲ الی ۳ دقیقه در آب جوش بگذارید تا بجوشد.
  • سپس آن‌ها را داخل آبکش بریزید تا آب‌های اضافی آن گرفته شود.
  • پس از اینکه آب آن گرفته شد آن‌ها را در روغن سرخ کنید.
  • نکته‌ی قابل توجه در این روش این است که بادمجان‌های سرخ شده کمی (خیلی کم) نرم می‌شوند.
  • بادمجان شما آماده برای مصرف است.
سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن

بیشتر بخوانید: انواع اجاق گاز

روش چهارم؛ قرار دادن بادمجان در آب جوش پس از سرخ شدن

این روش سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن برای کسانی که مایل به استفاده از سفیده تخم مرغ نیستند، مناسب است. در این روش:

  • بادمجان‌ها را بشویید و پوست بگیرید و به مدت نیم ساعت در آب نمک قرار دهید. پس از نیم ساعت آن‌ها را آبکش کنید و آب اضافی آن را بگیرید.
  • در یک تابه روغن بریزید و صبر کنید تا حسابی داغ شود، سپس بادمجان‌ها را در روغن با حرارت بالا سرخ کنید. (حرارت بالا روغن کمتری جذب می‌شود).
  • یک قابلمه آب بگذارید تا بجوشد سپس بادمجان‌های سرخ شده را به مدت یک دقیقه در آب جوش بگذارید و سپس از آب خارج کنید.
  • توجه شود در این روش روغن جذب می‌شود، ولی قرار دادن در آب در حال جوش موجب از دست دادن روغن‌های جذب شده می‌شود.
  • بادمجان های کم روغن و رژیمی شما آماده مصرف برای انواع غذاهای خوشمزه با بادمجان است

برای اطلاع از جدیدترین محصولات داتیس از نمایشگاه داتیس دیدن نمائید

به اشتراک گذاری مطلب

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email