کوکوی جو پرک رژیمی

طرز تهیه کوکوی جو پرک رژیمی خوشمزه

کوکوی جو پرک رژیمی یکی از انواع کوکوهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود.  کوکوی جو پرک یک غذای سالم گیاهی است که بسیار مقوی است. این کوکو برای کسانی که رژیم غذایی دارند بسیار مناسب است و طرز تهیه آن خیلی آسان است. در تهیه انواع کتلت و کوکو می توانید به جای آرد سوخاری از جو پرک ریز شده استفاده کنید و همچنین در سرخ کردن مرغ و ماهی از این غله استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: آشنایی با اجاق گاز داتیس مدل DG545

دستور پخت کوکوی جو پرک رژیمی

مواد لازم:

  • جو پرک: ۱ پیمانه
  • سیب زمینی: ۱ عدد بزرگ
  • پیاز: ۱ عدد بزرگ
  • سیر: ۳ حبه
  • شوید خشک: ۱ قاشق چایخوری
  • پاپریکا: ½ قاشق چایخوری
  • تخم مرغ: ۱ عدد درشت
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن: به مقدار کافی

طرز تهیه کوکوی جو پرک رژیمی:

  • برای تهیه کوکوی جو خوشمزه ابتدا جو پرک را در یک کاسه آب به مدت ۳۰ دقیقه می خیسانیم تا نرم شود، سپس آب اضافی جو پرک را می گیریم و آنرا داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم.
  • در این مرحله آب اضافی پیاز را می گیریم و آنرا به کاسه حاوی جو پرک اضافه می کنیم. در ادامه سیب زمینی را هم با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی آن به همراه شوید خشک و سیر رنده شده به کاسه می افزاییم.
  • تخم مرغ را به همراه پاپریکا، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. اگر مایه کوکو شل بود می توانیم کمی آرد سفید یا آرد نخودچی به آن اضافه کنیم.
  • یک تابه مناسب روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود. در ادامه مایه کوکو را به صورت یک جا یا مانند کتلت در دست شکل می دهیم و در تابه می اندازیم.
  • صبر می کنیم تا یک سمت کوکو به خوبی سرخ شود، آنرا به آرامی بر می گدانیم تا سمت دیگر آن  نیز سرخ شود. در پایان کوکوی جو پرک را به صورت داغ به همراه نان سرو می کنیم.

بیشتر بخوانید: معرفی جدیدترین مایکروویو داتیس

سالم ترین روش های استفاده از جو:

جو خام:

می توانید جو را درمیان وعده ها به صورت خام یا پخته بگنجانید. اگر می خواهید جو را بصورت ساده بخورید آن را برشته کرده و بامیوه خشک بطور سالم و خوشمزه میل کنید. این یک غذای کامل است و مقدار زیادی از پروتئین های گیاهی، ویتامین ها، موادمعدنی، چربی های ضروری و فیبر مورد نیاز بدن را تامین می کند.

در برخی از کشورها جو با شیر خورده می شود ولی این روش برای همه سالم نیست چراکه اگر جو همراه با شیر خورده شود موجب التهاب و رفلاکس می شود. پس اگر قصد مصرف جو با شیر را دارید باید جو را خوب بجوید.

جو پرک در سالاد الویه:

در تهیه سالاد الویه می توانید به جای سیب زمینی از پرک جو دو سر پخته شده استفاده نمایید که بسیار لذیذ است. برای پخت جو دو سر پرک جهت تهیه سالاد الویه به ازای هر پیمانه پرک جو دو سر دو پیمانه آب کافی است.

اسموتی جو:

اگر می خواهید اسموتی میوه کمی چرب تر باشد هنگام آسیاب به آن جو اضافه کنید، این چربی به دلیل لعاب یک نوع فیبر محلول است که بعد از ترکیب با آب حالت ژلاتینی پیدا می کند. این مایع برای روده  و گوارش بسیار مفید است .

آرد جو:

این آرد از کوبیدن جو بدست می آید، که استفاده آن در نانوایی ها عالی است، آرد جو از آرد گندم غنی تراست و قوام وعطر خوبی هم دارد. افرادی که مشکل هضم دارند و نمی توانند گلوتن را تحمل کنند، پیشنهاد می کنیم از این آرد در پخت و پز استفاده کنند. همچنین از این آرد می توانید در پخت کوکی، کیک، کلوچه و نان استفاده کنید .

نوشیدنی و کرم:

اگربه دنبال جایگزینی لاکتوز شیرگاو هستید، می توانید نوشیدنی جو را انتخاب کنید. امروزه پیداکردن آن در سوپرمارکت ها و درست کردن آن درمنزل کار ساده ای است. همچنین می توانید از جو کرمی تهیه کنید و آن را در سس، پخت و پز، دسرها استفاده کنید.

برای اطلاع از جدیدترین محصولات داتیس از نمایشگاه داتیس دیدن نمائید

به اشتراک گذاری مطلب

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email