طرز تهیه سالاد رژیمی بادمجان کبابی

در این مطلب طرز تهیه سالاد رژیمی بادمجان کبابی را خواهید آموخت. امروزه با توجه به تحرک کم و شرایط زندگی ماشینی افراد، بیماری های خاموشی مثل کبد چرب و چربی خون بالا سلامت آنها را تهدید می کند. بنابراین افراد باید تا جایی که امکان دارد از غذاهای رژیمی استفاده کنند.

یکی از بهترین روش های تهیه غذای رژیمی تهیه آنها در فر می باشد. بخصوص اگر فرتان برقی باشد دیگر خبری از خطرات ضررهای سوخت فسیلی نیز نخواهد بود. یکی از انواع سالادهای خوشمزه و سبک سالاد رژیمی بادمجان  کبابی است. این سالاد مناسب وعده شام می باشد. اندازه مواد لازم در این دستور کاملا به ذائقه شما بستگی دارد.

دستور تهیه سالاد رژیمی بادمجان کبابی

بیشتر بخوانید: دانستنی های فر

مواد لازم:

  1. بادمجان به اندازه لازم
  2. گوجه فرنگی
  3. خیار ورق ورق شده
  4. ماست
  5. پیازچه خرد شده
  6. سیر: ۲ حبه
  7. روغن زیتون
  8. پنیر(دلبخواه)
  9. زیتون بدون هسته

 طرز تهیه سالاد رژیمی بادمجان کبابی:

ابتدا بادمجان ها را پوست کنده و حتما دانه های  وسط آنها را در اورید. زیرا ممکن است سالاد رژیمی شما را تلخ کند. بعد آنها را نازک و به اندازه یک بند انگشت در آورید. سپس به آنها روغن زیتون بزنید و حدود پنج دقیقه اجازه دهید روغن زیتون به خورد بادمجان ها برود. بعد در فری که از قبل گرم کرده اید در دمای ۲۰۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید. باید دقت کنید که بادمجانها خشک نشوند. به محض طلایی شدن از فر در آورید. حالا خیار و گوجه فرنگی خرد شده را بعد از اینکه بادمجان ها کمی خنک شد با هم مخلوط کنید.

  زیتون هارا نیز ورق ورق کرده و روی سالاد رژیمی بادمجان کبابی بریزید. حالا برای  تهیه سس این سالاد می‌توانید ماست را با پیازچه یا سیر رنده شده مخلوط کنید. و  روی سالادتان بریزید. نمک را هم اضافه کنید. می توانید برای مزه دار تر کردن به جای نمک از آبلیمو استفاده کنید.می توانید از دستور سس سالاد رژیمی که در انتهای مقاله گذاشته شده نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: دانستنی های مهم اجاق گازها چه می باشد؟

سس سالاد رژیمی

  • ۱ فنجان گشنیز
  • نصف فنجان ماست
  • ۲ تا حبه سیر رنده شده
  • نمک 
  • روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
  • سرکه سیب ۲ قاشق غذا خوری

برای تهیه این سس گشنیز را درشت خرد کرده و روی سالادتان بریزید. بقبه مواد را مثل نمک روغن زیتون و سیر و ماست و سرکه را باهم مخلوط کنید. مخلوط را روی سالاد رژیمی بریزید. می توانید اندازه سیر را بنابر سلیقه تان تغییر دهید. 

خواص بادمجان:

بادمجان برای کاهش وزن بسیار مفید است. چون ذخیره فیبر بالایی دارد و ضمن ایجاد احساس سیری، انرژی بدن را نیز تأمین می‌کند. فیبر خوراکی در فرآیند هضم مدت بیشتری طول می‌کشد تا از لوله‌های گوارشی شامل معده و روده‌ها خارج شود. به همین دلیل احساس سیری زمان طولانی‌تری باقی می‌ماند. بادمجان معمولاً در تمام مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می‌کند. یکی از مهم‌ترین خواص بادمجان  ویتامین‌های موجود در آن می باشد. از ویتامین های موجود در بادمجان می‌توان به ویتامین‌های گروه B، ویتامین A و C و مواد معدنی مختلف ازجمله کلسیم، فسفر، مس، گوگرد، منیزیم، پتاسیم و آهن اشاره کرد. بادمجان به علت دارا بودن آهن در رفع کم‌خونی داروی مؤثری است. و برای از بین بردن یبوست و ورم کمک زیادی می‌کند. 

برای اطلاع از جدیدترین محصولات داتیس از نمایشگاه داتیس دیدن نمائید

به اشتراک گذاری مطلب

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email