اجاق گاز رومیزی

اجاق گاز رومیزی

اجاق گاز رومیزی و هر آنچه که باید از آن بدانیم

آتش در خانه

بدون شک اختراع آتش یعنی آتشی که دست ساز و آگاهانه ایجاد شده باشه، از بزرگترین دستاوردهای بشر در طول تاریخه. انسان ها در ابتدا از گرما بخشی و نور افشانی آتش توی شب های سرد استفاده می کردن تا اینکه متوجه شدن بعضی خوراکی ها در مجاورت اون، تغییر میکنن و نرم تر و خوشمزه تر میشن.

با پخته شدن غذاها، تغییرات زیادی در سبک زندگی آدم ها به وجود اومد. مثلاً با پختن بعضی مواد که خوردنشون به صورت خام، غیر ممکن یا خیلی سخت بود، به منابع غذایی اضافه شد و انسان ها دیگه وقت زیادی برای پیدا کردن مواد خام قابل خوردن صرف نمی کردن.

همین موضوع باعث شد زمان بیشتری برای اختراع، اکتشاف و ماجراجویی در اختیار داشته باشن. ناگفته نماند که انسان با وارد کردن آتش به محل زندگی خود، شاهد بسیاری اتفاقات ناگوار هم بوده و تا سال ها نمی دونست چه طور اون رو کنترل کنه که هم از مزایاش بهره ببره و هم معایبش رو به حداقل برسونه.

رفته رفته همزمان با تغییرات سبک زندگی و توسعه وسایل رفاهی، طریقه استفاده از آتش هم از این مقوله جدا نبود و بیشتر قابل مهار شد. بشر یاد گرفت آتشی که برای گرما زایی روشن می کنه رو از آتش مخصوص آشپزی جدا کنه و مکان جداگانه ای هم برای هرکدوم در نظر بگیره.

اولین اسنادی که نشون می دن یک سیستم آشپزی مجزا که شامل آتش، آتشدان و اجاق می شدن، به حدود 4000 سال پیش برمی گردن. با گذشت زمان و به وجود اومدن محلی برای غذا پختن در خانه (همون مطبخ های قدیمی که بعدها به آشپزخانه های مدرن تبدیل شدن)، تنور و آتشدان و … جای خودشون رو در اوایل قرن 19 میلادی به اجاق گاز دادن. این تغییرات نه تنها ایمنی در آشپزخانه رو بالا برد، بلکه استفاده از آتش رو برای انسان های امروزی ساده کرد.

3 نوع اجاق گاز

وقتی که با تولید انبوه اجاق گاز، تقریباً هر خونه ای در آشپزخانه اش یکی از اونها رو داره؛ پس تنوع در ساخت و طرح و اندازه اجاق گازها با توجه به نیاز و سلیقه مشتری، انکار ناپذیر میشه. هرچند گذشت زمان هم در این مورد کاملاً تاثیرگذاره. مثلاً استفاده از انواع اجاق گازهای مبله به مرور زمان داره کمتر میشه و جای خودش رو به اجاق گازهای صفحه ای و رومیزی میده.

دلیل این موضوع برمیگرده به کمتر شدن جمعیت خانواده ها و همچنین شکیل و کم جا بودن اجاق گازهای رومیزی که دقیقاً مناسب خونه های آپارتمانی و کم مساحت امروزی هستن.

به طور خلاصه می تونیم بگیم که انواع اجاق گازها به شرح زیر هستن:

  • اجاق گاز مبله: همون شکل نوستالژیک و قدیمی اجاق گاز که دارای محفظه ای کمد مانند، زیر صفحه شعله ها بود و عموماً مردم برای جا دادن کپسول گاز، از اون استفاده می کردن. بعدها که لوله کشی گاز مرسوم شد، به جای اون محفظه، فر جایگزین کردن. در واقع فرگاز و اجاق گاز با هم ادغام شدن و جای کمتری از آشپزخونه اشغال شد.

این مدل اجاق گاز هم از نظر وزنی سنگین هستن و هم از لحاظ جاگیری در آشپزخونه ممکنه مشکلاتی داشته باشن.

  • اجاق گاز رومیزی: این مدل اجاق گاز دیگه فاقد اون محفظه کمد مانند پایین شعله هاست و بنابر این هم وزنش کمتره و هم جای کمتری برای قرار گرفتنش توی آشپزخونه لازمه. فقط کافیه یه سطح صاف روی یک میز یا یک کابینت بهش اختصاص بدیم. این مدل بیشتر برای خانواده های کم جمعیت و کسانی که نیازی به فر ندارن مناسبه.
  • اجاق گاز صفحه ای یا توکار: جدیدترین مدل اجاق گاز، همین اجاق صفحه ای یا توکاره که روی کابینت جاسازی میشه و دیگه نمیشه جای اون رو تغییر داد. اما از لحاظ تکنولوژی و امکاناتی که داره و همچنین کم جا بودن و ایمنی زیادش، می تونیم بگیم از بقیه مدل ها بهتر و مناسبتره.

توی آشپزخونه های مدرن امروزی بیشتر از 90 درصد از اجاق گاز صفحه ای استفاده میشه و مزیتش تنوع شکل و اندازه های مناسبشه که کاملاً با شکل دکوراسیون داخلی آشپزخونه ها تطبیق داده میشه. کسانی که مایل به استفاده از فرگاز هم هستن، حتی می تونن در جای دیگه ای از آشپزخونه فرگاز توکار قرار بدن و خللی در زیبایی آشپزخونه شون ایجاد نشه.

حالا که با انواع اجاق گاز آشنا شدین، بد نیست بدونید که اجاق گازهای تولید داتیس همگی از نوع صفحه ای هستن و شما می تونید به راحتی از تنوع شکل و رنگ اون ها نهایت استفاده رو برده و مطابق سلیقه خودتون، اجاق گاز مناسب رو انتخاب کنید.

انجام این کار از طریق وبسایت داتیس بسیار آسون و مقرون به صرفه ست و با وجود تمام اطلاعات محصولات، شما می تونید بهترین انتخاب و خرید رو داشته باشید.

ویژگی اجاق گازهای داتیس

اگر هرکدوم از محصولات داتیس رو خریداری کرده باشین، قطعاً متوجه ویژگی های منحصر به فرد اون ها شدین. در اینجا چند مورد از این خصوصیات رو نام می بریم که اگر قصد خرید اجاق گاز داتیس رو دارید، با آگاهی بیشتری این کارو انجام بدین:

  • ساخته شده از متریال درجه یک مثل شیشه سکوریت مقاوم به حرارت و استیل ضد خش و ضد زنگ
  • قابلیت نظافت بسیار آسان
  • دارای فندک الکتریکی
  • دارای ترموکوپل بسیار حساس
  • سطح انرژی A
  • قابلیت ست شدن با لوازم دیگر در آشپزخانه
  • بسته بندی با کارتن شیرینگ شده

6 نکته ارزشمند که در خرید اجاق گاز باید به آنها دقت کنیم

قیمت اجاق گاز: قطعاً اولین چیزی که در هر خرید باید مد نظر قرار بدیم، قیمت کالای مورد نظره. طبیعیه که هرچه امکانات اجاق گاز بیشتر باشه، به تناسب، قیمتشم بالاتر میره. خوشبختانه اجاق گازهای صفحه ای داتیس که دارای طرح و اندازه های گوناگونی هستن، می تونن هر سلیقه و میزان بودجه ای رو جوابگو باشن.
شکل ظاهری اجاق گاز: اگر اجاقی که می خرید با وسایل دیگه ای که توی آشپزخونه دارید هماهنگ نباشن، از زیبایی نمای دکوراسیون خونه تون کم میشه. تنوعی که در رنگ و مدل اجاق گازهای داتیس هست، انتخاب رو برای شما آسون تر کرده و به راحتی می تونید وسایلتون رو چه از نظر رنگ و چه از نظر استایل با هم ست کنید.
تعداد شعله ها و اندازه اجاق گاز: دقت در اندازه اجاقی که نیاز دارید، یکی از مهمترین نکاته؛ چون در بعضی خونه ها از قبل جای خاصی برای قرار دادن اجاق گاز پیش بینی کردن و این کار، ممکنه انتخاب های شما رو محدود کنه. پس بهتره با آگاهی از اندازه های اجاق اون رو خریداری کنید. جالبه بدونید داتیس با تولید اجاق گازهای دو شعله، چهار شعله و پنج شعله در ابعاد استاندارد، سعی کرده محدودیت انتخاب رو برای شما کمتر کنه.
جنس و مواد سازنده اجاق گاز: از اونجایی که استحکام و ماندگاری وسایل خونه مستقیماً برمی گرده به مواد ساخت اولیه ش، بنابر این اگر عمر و کیفیت اجاق گازی که می خرید براتون اهمیت داره، پس باید به جنس اجزاء تشکیل دهنده ش دقت کنید.

داتیس با در نظر گرفتن نیاز مشتری و اهمیت به کیفیت و استحکام قطعات، اجاق گازهای مقاوم و ماندگاری تولید کرده که تا سال ها می تونن در آشپزخونه شما به خوبی کار کرده و بدرخشن.

شیشه سکوریت نشکن و مقاوم در برابر حرارت، استیل ضد زنگ و ضد خش و همچنین چدن بسیار محکم، متریال های به کار رفته در اجاق گازهای داتیس هستن که علاوه بر عمر طولانی، زیبا و چشم نواز نیز هستن.
گارانتی وخدمات پس از فروش: ممکنه اجاق گاز شما بعد از خرید، به هر دلیلی آسیب ببینه و نیاز به تغییر یا تعمیر قطعات داشته باشه. پس بهتره قبل از خرید، حتماً به گارانتی کالا، مدت زمان گارانتی و خدماتی که پس از فروش از طرف تولید کننده یا فروشنده به مشتری ارائه میشه توجه کنید

چون یکی از مهم ترین و رقابتی ترین خدمات در بین تولید کننده ها، همین گارانتی و خدمات پس از فروشه که شما باید بدونید کدوم یکی، سرویس بهتری ارائه میدن و بعد تصمیم به خرید بگیرید. در همین راستا داتیس اجاق گازهای خودش رو دو سال گارانتی کرده و در ضمن خدمات پس از فروش که شامل نصب و تعویض قطعات میشه هم داره.

ایمنی اجاق گاز: همونطور که در ابتدا هم گفتیم، وقتی انسان تونست کنترل آتش رو در دست بگیره و راه های مهار اون رو پیدا کرد، در پیشرفت و توسعه زندگیش بسیار از آتش بهره برد. اما این کار فقط در صورتی انجام شد که ایمنی رو در نظر گرفت و راه های پیشگیری از وقوع آتش سوزی رو یاد گرفت.

از اونجایی که اجاق گاز هم یه وسیله برای تولید و استفاده از آتش در آشپزخونه ست، پس برای کار کردن باهاش باید حتماً از ایمنی اون مطمئن بشیم.

داتیس هم مثل بقیه محصولاتش برای ایمنی اجاق گازهاش راهکارهای ساده و مطمئنی اجرا کرده؛ مثلاً استفاده از سیستم ترموکوپل Top Time در تمامی اون ها. این سیستم باعث میشه که به محض خاموش شدن شعله به هر دلیلی مثل سر رفتن غذا، به سرعت جریان خروج گاز رو قطع می کنه و این طوری از بروز آتش سوزی جلوگیری میشه.

خدمات پس از فروش اجاق گاز رومیزی داتیس

بعد از خرید اجاق گازهای داتیس، شما می تونید از کلیه خدمات پس از فروش این شرکت بهره مند بشید؛ برای این کار فقط کافیه که با دفتر خدمات پس از فروش رومرز از طریق خط ویژه  ۷۴۹۳۷-۰۲۱ تماس حاصل کنید و یا به شماره ۰۲۱۷۴۹۳۷ پیامک بفرستید.

وبسایت دفتر خدمات پس از فروش رومرز: romerzco.ir

گارانتی و ضمانت اجاق گاز رومیزی

شرایطی که برای اعتبار ضمانت الزامیه:

۱. هزینه رفت و آمد به عهده مشتری هاست.

۲ . مدت زمانی که خدمات نصب و سرویس اجاق گاز رومیزی انجام می گیره، 24 ساعته.

۳. اگر تعمیرات، نصب و راه اندازی اجاق گاز توسط افراد غیر مجاز انجام بشه، اعتبار ضمانت نامه از بین میره.

۴. ضمانت اجاق گاز که شامل تمامی قطعاتش میشه، از تاریخ نصب به مدت ۲۴ ماهه و در ضمانت نامه هم قید میشه.

۵. اگر بخواین از ضمانت اجاق گاز استفاده کنید، در زمان مراجعه متخصصین شرکت باید ضمانت نامه رو بهشون نشون بدید.

۶. فراموش نکنید که این ضمانت نامه فقط شامل قطعات فنی اجاق گاز میشه و خرابی ناشی از حمل و نقل، نوسانات برق، عدم دقت در نگهداری و استفاده از محلول‌های پاک کننده غیراستاندارد جزء شرایط ضمانت نامه نیست.

با خرید اجاق گاز رومیزی داتیس، چه اقلامی رو باید تحویل بگیرید؟

همون طور که در صفحه مشخصات هر اجاق گاز رومیزی اومده، اینجا هم اقلامی که با خرید هر اجاق گاز باید تحویل بگیرید رو براتون توضیح می دیم:

  • دفترچه راهنما
  • برگه گارانتی
  • الگوی برش
  • بسته بندی
  • کارتن شیرینگ شده
  • دوشاخه برق
  • چهار عدد بست کابینت
  • فوم نواری
  • فوم بسته بندی

نظافت و نگهداری از اجاق گاز رومیزی

مثل هر وسیله دیگه ای که همیشه مورد استفاده قرار می گیره و ممکنه کثیف بشه، اجاق گاز هم از این قاعده مستثنا نیست؛ به خصوص اینکه هر روز و روزی چند مرتبه باهاش کار می کنیم. پس اجتناب ناپذیره که در حین غذا پختن، قطرات روغن و مواد خوراکی روی اجاق بریزن و باعث به وجود اومدن لکه های رنگارنگ و چرب روی اون بشن.

بهترین شیوه ای که همیشه برای نظافت اجاق گاز توصیه میشه اینه که بلافاصله بعد از کثیف شدن اجاق گاز، ابتدا از خنک شدن سر شعله ها، چدن ها و صفحه اون اطمینان حاصل کرده و بعد شروع به تمیز کردنش کنیم تا لکه ها ماندگار نشن.

به منظور نظافت بهتر اجاق گاز، باید به جنسش هم توجه کرد. مثلاً برای نظافت اجاق های شیشه ای، سرامیکی و استیل از روش های خاصی استفاده کنیم تا خدشه ای به بدنه اجاق وارد نشه. بهترین گزینه استفاده از اسفنج نرم و مایع پاک کننده و چربی زداست که به راحتی در بازار قابل تهیه هستن.

استفاده از دستمال های میکرو فایبر هم روش دیگه ایه که کاملاً کارسازه. برای از بین بردن لکه های مقاوم تر می تونید مایع پاک کننده رو زمان بیشتری روی محل مورد نظر بذارید.

یکی از مشکلات عمده ای که همه باهاش روبه روییم، تمیز کردن بخش های چدنی اجاق گاز رومیزی هست. این دقیقاً همون قسمت هاییه که همیشه با سیم ظرفشویی و مایع پاک کننده سعی داریم تا لکه های به جا مونده از شیر سر رفته، غذاهای رنگی و چربی های قدیمی رو از روشون پاک کنیم.

اما بعضی وقت ها ممکنه به نتیجه مطلوب نرسیم و چند تا از اون لکه ها باقی بمونن. در این جا مهم ترین کاری که نباید انجام بدیم، استفاده از مواد پاک کنندۀ اسیدیه.

چون اسید به چدن آسیب می زنه و ممکنه رنگ و شکلش رو تغییر بده. پس بهترین روشی که می تونیم به کار ببریم استفاده از محلول آمونیاک و آب داغه که باید آمونیاک رو به نسبت یک سوم با آب مخلوط کنیم و قسمت های چدنی اجاق گاز رو توی محلول بذاریم یا با دستمال و اسفنج از این مخلوط آب داغ و آمونیاک روی لکه های چدن بکشیم تا زمانی که پاک بشن و سپس اون ها رو آبکشی کنیم.

مهمترین نکته ای که در استفاده از این روش نباید فراموش کنیم، رعایت ایمنی و حفظ سلامتی مونه که بسیار بسیار مهمه بنابر این بهتره که حتماً در حین نظافت اجاق از دستکش و ماسک استفاده کنیم تا گازهای سمی آمئنیاک رو تنفس نکرده و پوستمون با این ماده خطرناک آسیب نبینه.