طرز تهیه گوجه خشک در فر و در مایکروفر

آموزش طرز تهیه گوجه خشک در فر و در مایکروفر

در این مقاله با طرز تهیه گوجه خشک در فر و مایکروفر آشنا خواهید شد. گوجه فرنگی خشک شده چه در غذاهای ایتالیایی و چه در غذاهای سنتی ایرانی مثل آبگوشت و ته چین می تواند خوشمزگی غذای شما را دو چندان کند. تابستان بهترین فصل برای درست کردن رب گوجه فرنگی و گوجه خشک است. در مجموع در تمام غذاهایی که رب یا گوجه فرنگی نیاز دارند از انواع خورش و تاس کباب تا لوبیا پلو و دلمه گرفته تا انواع پاستا و پیتزا و حتی انواع آش مثل آش گوجه و آش ترخینه می‌توانید آن را جایگزین کنید. زیرا گوجه فرنگی خشک شده بسیار خوشمزه تر می باشد.

همچنین می توانید گوجه فرنگی‌های خشک شده را در آسیاب بریزید و آسیاب کنید. پودر گوجه فرنگی نیز برای درست کردن انواع پاستا، ساندویچ، پیتزا، ماکارونی و حتی املت گوجه فرنگی و انواع خورش و آبگوشت و … بسیار لذیذ است. برای نگهداری آن هم می‌توانید  کمی نمک اضافه و مخلوط کنید که کپک نزند.

بیشتر بخوانید: پاسخ به سوالاتی در مورد پخت غذا در فر

طرز تهیه گوجه خشک در فر و مایکروفر

طرز تهیه گوجه خشک در فر

ابتدا گوجه فرنگی‌ها را برش بزنید. سپس آنها را روی  روی سینی مشبک و توری فر با فاصله بچینید.

فر را را روی دمای ۱۰۰ الی ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. 

۸ الی ۱۰ ساعت صبر کنید تا گوجه فرنگی‌ها آماده شوند.

اگر گوجه فرنگی را دو نیم کرده‌اید قسمت داخل گوجه فرنگی را ابتدا رو به بالا بگذارید.

طرز تهیه گوجه خشک در مایکروفر

 ابتدا گوجه‌ها را با فاصله از یکدیگر در مایکروفر بچینید.

یک ظرف زیر گوجه فرنگی‌ها بگذارید تا آب اضافی جمع شود.

سپس مایکروفر را روی قدرت بالا به مدت ۱۵ دقیقه تنظیم کنید.

بعد از ۱۵ دقیقه گوجه فرنگی‌ها را پشت و رو کنید و آبی که در ظرف جمع شده بود را روی آن‌ها بریزید.

یک بار دیگر مایکروفر را به مدت ۱۵ دقیقه روی قدرت بالا یا High تنظیم کنید. به همین آسانی گوجه فرنگی‌ها خشک می‌شوند.

بیشتر بخوانید: قابلیت ها و ویژگی های فر داتیس

طرز تهیه گوجه خشک با روغن زیتون:

گوجه خشک با روغن زیتون هم یکی از انواع چاشنی غذا سنتی و کلاسیک ایتالیایی است. این چاشنی خوشمزه برای انواع اسنک، پاستا و پیتزا و انواع خوراک ها کاربرد دارد.

برای درست کردن این چاشنی خوشمزه و بی‌نظیر گوجه فرنگی خشک شده را به همراه چند حبه سیر، یک شاخه نعناع یا یک شاخه رزماری و کمی فلفل دلمه قرمز خشک یا پودر فلفل پاپریکا در یک شیشه روغن زیتون بریزید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

خواص و فواید درمانی گوجه

گوجه خشک سرشار از ویتامین‌های گروه B مثل B5، B3، B2، B1، مواد معدنی از جمله کلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، آهن، مس و روی است. به همین دلیل هم احساس خستگی را از بین می‌برد و هم تقویت کننده قلب و اعصاب است.

اگر نقرس دارید، از دردهای مفصلی و روماتیسمی رنج می‌برید یا مبتلا به چربی خون هستید حتما گوجه خشک را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید.

گوجه خشک سرشار از ویتامین A است ویتامینی که برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن به خصوص در برابر عفونت‌هایی مثل ویروس کرونا بسیار ضروری است.

لیکوپن موجود در گوجه فرنگی باعث احساس سیری طولانی مدت می‌شود و برای افرادی که رژیم لاغری و کاهش وزن دارند بسیار مفید است.

برای اطلاع از جدیدترین محصولات داتیس از نمایشگاه داتیس دیدن نمائید

به اشتراک گذاری مطلب

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در google
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در email