کتلت رژیمی در فر

آموزش طرز تهیه دو نوع کتلت رژیمی در فر

 در این مقاله قصد داریم به آموزش طرز تهیه کتلت رژیمی در فر بپردازیم. این غذای لذیذ و پرطرفدار، معمولا  با گوشت، سیب‌زمینی، تخم‌مرغ و پیاز تهیه می‌شود و معمولاً بدون برنج و با نان سِرو می‌شود.  کتلت انواع مختلفی دارد. انواع کتلت با گوشت چرخ‌شدهٔ گوسفند و گوساله، مرغ، ماهی یا حبوبات و سبزیجات و… تهیه می‌شود. ما نوع کتلت رژیمی را  انتخاب کرده ایم. این مدل کتلت برای کسانی که کلسترول یا چربی خون بالایی دارند بسیار مناسب است. 

بیشتر بخوانید: انتخاب درجه مناسب فر برقی و مایکروفر

دستور پخت دو نوع  کتلت رژیمی:

کتلت رژیمی کدو سبز بدون روغن و در فر:

مواد لازم:

کدو سبز ⇐۴ عدد
تخم مرغ ⇐ ۱ عدد
پیاز ⇐ ۱عدد
آرد ⇐ نصف لیوان
ماست چکیده ⇐ به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه ⇐ به میزان لازم


طرز تهیه:

کدو ها را بشویید و سر و دم آن را ببرید. سپس با رنده درشت آن را رنده کنید. پیاز را هم پوست بگیرد و آن را رنده کنید و آب اضافه آن را جدا کنید. آرد را هم با مقداری نمک مخلوط کنید و ۲ بار از الک رد کنید تا سبک شود. آرد الک شده را با پیاز و کدوی رنده شده به همراه مقداری نمک ، فلفل و یک عدد تخم مرغ مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا مایه یکدستی درست شود.

فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا کمی گرم شود. سپس کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و با قاشق از مایه کتلت با کمی فاصله روی سینی بریزید و سینی را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید. پس از پخته شدن کتلت ها شعله بالای فر را هم برای چند دقیقه روشن کنید تا روی کتلت ها کمی برشته شود.

کتلت های آماده شده را با ماست چکیده به عنوان سس سرو کنید.اگر هم دوست داشتید با آبلیمو ، آبغوره و سس قرمز میل کنید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید از مقداری آبلیمو یا گرد لیمو در مواد اولیه آن استفاده کنید. در صورت تمایل  می توانید با استفاده از پیازچه طعم کتلت را متفاوت تر کنید. 

بیشتر بخوانید: مقایسه فر گازی و فر برقی مختصر و مفید

کتلت رژیمی نخود بدون روغن و در فر:

مواد لازم:

پودر نان سنگک ⇐ به مقدار لازم
نخود خیس خورده ⇐۲ لیوان
سیب زمینی ⇐ ۶ تا ۷ عدد
جعفری خرد شده ⇐ نصف لیوان
پیاز ⇐ ۱ عدد
ادویه خورشتی ⇐ یک قاشق چای خوری
زیره سیاه ⇐ نصف قاشق چای خوری
زعفران ⇐ نصف قاشق چای خوری
زردچوبه ⇐ نصف قاشق چای خوری
فلفل سیاه ⇐ به مقدار لازم
نمک ⇐ به مقدار لازم
فلفل شیرین ⇐ چند عدد
روغن زیتون ⇐ به مقداری که کف سینی چرب شود


طرز تهیه:

نخود را از شب قبل خیس کرده و اکنون بپزید تا آب آن کاملا خشک شود.

سیب زمینی را نیز بپزید و پوست آنها را جدا کنید.  نخود ها را چرخ کرده و سیب زمینی ها را رنده کنید.  پیاز را نیز رنده و سپس آبش را جدا کنید تا کتلت از هم جدا نشود.  همه این مواد را با هم مخلوط کنید.

در این مرحله، فلفل را ریز خرد کنید. به همراه ادویه ها و ۳ قاشق غذاخوری پودر نان سنگک و جعفری خرد شده به مواد اضافه کنید. مخلوط را کاملا هم بزنید تا مواد کتلت آماده شود.

کف سینی فر را با روغن زیتون چرب کنید. سپس مقداری از مواد را بردارید. با استفاده از دست و یا قالب، فرم دهید و در پودر نان سنگک بغلطانید و در سینی فر قرار دهید.

اکنون سینی را در فر در دمای ۱۸۰ درجه قرار داده تا کتلت ها آماده شوند. بعد از طی مدت زمان ۳۰ دقیقه کتلت ها را برگردانید.  مقداری روغن زیتون به سینی اضافه کنید و اجازه دهید تا طرف دیگر کتلت ها نیز پخته شوند.

در مرحله آخر،  در ظرفی گوجه فرنگی، پیاز و جعفری را خرد و به همراه نمک و آبلیمو مخلوط کنید. و کتلت ها را در این ظرف بچینید و میل کنید.

برای اطلاع از جدیدترین محصولات داتیس از نمایشگاه داتیس دیدن نمائید

دیدگاه های ارسال شده

به اشتراک گذاری مطلب

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email