Logo
English
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

چرا همیشه احساس خستگی و بی‌حوصلگی دارم؟

دسته بندی : سلامت / مطالب

چرا همیشه احساس خستگی و بی‌حوصلگی دارم؟

 

چرا همیشه احساس خستگی می‌کنیم؟ چرا تا این حد خسته هستید؟ چرا پس از بیدارشدن از خواب هم احساس خستگی می‌کنید؟ چرا خیلی زود انرژی‌تان تمام می‌شود؟چرا نسبت به قبل احساس فرسودگی و تحلیل رفتن می‌کنید؟ ۳ علت که می‌تواند علت اصلی خستگی شما باشد را در این بخش برشمردیم.

ما معمولا خستگی خود را به گردن زندگی شلوغ و پرکار خود می‌اندازیم. در بیشتر موارد حق با ماست، اما اگر همیشه خسته هستید بدون اینکه دلیل آن را بدانید، نباید این مسئله را پشت گوش بیندازید! بهتر است طی یک دوره‌ی ۲ تا ۳ هفته‌ای سبک زندگی خود را تغییر دهید؛ سعی کنید بیشتر بخوابید، برنامه‌های‌تان را سبک کنید، غذاهای سالم بخورید، مولتی‌ویتامین مصرف کنید و مصرف کافئین را کاهش دهید. اما از میان موارد مختلفی که ممکن است باعث بروز خستگی شوند، ۳ مورد زیر از مهم‌ترین‌ها به شمار می‌روند.

 

۳ علت مهم و شایع احساس خستگی و بی حوصلگی

۱- غذایی که می خورید

همانطور که می دانید یکی از بهترین مواد خوراکی انرژی زا ، قند و شکر، قهوه و مواد غذایی کافئین دار است. اما مساله آنجاست که بعد از مصرف این مواد غذایی و انرژی زایی آن، یک خستگی شدید و نیز نوسانات قند خون به وجود می آید.لذا به دنبال یک برنامه غذایی سالم باشید، یعنی رژیمی حاوی میوه و سبزی و پروتئین های خالص و بدون چربی.

به گفته پزشکان، داشتن یک برنامه غذایی متعادل و سالم تاثیر واقعا مثبتی در کاهش خستگی شما دارد و داشتن یک برنامه غذایی نامتناسب، تاثیری عکس.

 

۲- مدتی که می خوابید

خیلی از افراد به دلیل زندگی پر مشغله و یا به هر دلیل دیگری به اندازه کافی نمی خوابند. اگر شما یکی از آنها هستید، لازم است از مصرف نوشیدنی های کافئینی چند ساعت قبل از خواب جدا خودداری کنید. قبل از خوابیدن تلویزیون را خاموش کرده و محل خوابتان را آرام و بدون استرس نمایید.کم خونی یکی از شایع ترین دلایل احساس خستگی دائمی است که با انجام یک آزمایش خون ساده می توان به آن پی برد. این مشکل بیشتر در زنان وجود دارد، مخصوصا خانم هایی که قاعدگی سخت و طولانی مدت را تجربه می کنند.

 

۳- میزان ورزش و فعالیت بدنی شما

ورزش های روزانه مثل پیاده روی، اگرچه نقش موثری در افزایش سطح انرژی و شادابی روحی و جسمی شما دارند، اما لازم است برنامه های ورزشی را به گونه ای تنظیم کنید که حداقل سه ساعت با زمان خواب شب شما فاصله داشته باشند، مخصوصا ورزش ها بدنسازی و ورزش های سنگین. لازم است حداقل ۳ تا ۴ ساعت قبل از خواب این ورزش ها تمام شده باشند.

 




مطالب پر بازدید
    مطالب مرتبط

    Copyright © 2015 Datees. All rights reserved